2020-06-19

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności Biuletyn Informacji Publicznej Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Opolu

Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Opolu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Opolu.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • strona nie skaluje się po zmianie rozdzielczości, brak mechanizmów responywności,
  • część elementów wykonana jest w zbyt małym kontraście,
  • brak możliwości zamknięcia wyskakującego okna z informacją o ciasteczkach bez użycia urządzenia wskazującego,
  • brak poprawnego wyświetlania elementów po zmianie orientacji wyświetlania strony,
  • brak możliwości zmiany odstępów między wyrazami lub liniami tekstu,

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia:
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Marcin Kuśnierz, mkusnierz@winb.opole.pl
  • Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu numer telefonu 774414415.
  • Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego w Opolu
  • Adres: 45-057 Opole, ul. Ozimska 19
  • E-mail: biuro@winb.opole.pl
  • Telefon: 774414415

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Siedziba WINB Opole mieści się na 1 piętrze w budynku o przeznaczeniu biurowo-handlowym położonym w centrum miasta, który znajduje się przy ul. Ozimskiej 19 w Opolu. Przedmiotowy budynek jest obiektem wielofunkcyjnym, gdzie znajdują się głównie lokale o funkcji  biurowej a na parterze o funkcji handlowo-usługowej i gastronomicznej.Od dworca PKP Opole Główne, a także obecnie przebudowywanego Dworca PKS (położonych na ul. 1 Maja 4 w Opolu), do siedziby urzędu najlepiej  dostać się pieszo (przez ul. Krakowską: 12 min - 850 m, przez ul. Ks. H. Kołłątaja: 11 min – 800m i przez Wł. Reymonta: 13 min – 1 km),  także autobusem miejskim z przystanku MPK (1 Maja – Dworzec Główny) linią nr 25  (przystanek: Kośnego - Pl. Kopernika) oraz samochodem osobowym(przez ul. Wł. Reymonta).Wejście główne do siedziby WINB Opole, poł. na pierwszym piętrze 10 piętrowego ww. budynku użyteczności publicznej, znajduje się od strony ul. Ozimskiej 19. Do głównego wejścia tego budynku prowadzą schody. Dostęp do głównego jego wejścia  zapewniony jest również przez utwardzone (z dwóch jego stron) podjazdy betonowe przeznaczone dla ruchu pieszego i dla osób niepełnosprawnych poruszających się m.in. przy użyciu wózka inwalidzkiego, z czego jedno z nich o szer. min. 1.5 m (bez poręczy) może umożliwić osobom niepełnosprawnym dostęp do całego budynku, z którego osoby te mogą korzystać. Do budynku przez klatkę główną i wiatrołap prowadzą podwójne drzwi, w tym jedne sterowane automatycznie, a ich szerokość umożliwia swobodny przejazd osobie poruszającej się na wózku inwalidzkim. Istnieje również możliwość skorzystania z pomocy ochrony budynku znajdującej się na parterze.

Przed budynkiem przy ul. Ozimskiej 19 znajduje się ogólnodostępny płatny parking z dwoma wydzielonymi, oznakowanymi stanowiskami postojowymi przeznaczonymi dla samochodów osobowych z których korzystają osoby niepełnosprawne, usytuowane w bliskiej odległości od wejścia głównego. Stanowiska te mają wymaganą szerokość: 3,6 m i są położone na równi z poziomem płaszczyzny drogi i chodnika, umożliwiająckorzystanie z przylegającego ciągu pieszo-jednego. Nawierzchnia tych miejsc parkingowych jest natomiast pokryta betonowymi płytami ażurowymi.

         Komunikację wewnętrzną w budynku zapewniają dwie klatki schodowe oraz trzy windy (dwie osobowe i jedna towarowa).  Budynek jest wyposażony więc w dwa dźwigi osobowe, które (prócz schodów) mogą zapewnić dostęp z poziomu parteru budynku na wszystkie kondygnacje użytkowe w budynku. Kabiny dźwigów osobowych nie spełniają jednak wszystkich wymogów par. 193 ust. 2a rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12.04.2002r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (tj. Dz.U. z 2019 r. poz. 1065 z późn. zm.). I mimo że mają one szerokość co najmniej 1,1 m i długość 1,4 m, to drzwi wejściowe do tych kabin (o szer. 74 cm, które przy tym powoduje znaczne zawężenie światła kabin przy wejściu do nich), nie posiadają przy tym zalecanej (wg PN-EN 81-70:2005), minimalnej 90 cm szerokości, jakie winny posiadać drzwi kabin dźwigu osobowego.

Na terenie ww. obiektu użyteczności publicznej, na każdym z pięter znajdują się toalety, przy czym jedna kabina dostępna dla obu płci, znajduje się na kondygnacji parteru obiektu, z której może skorzystać m.in. osoba poruszająca się na wózku inwalidzkim. Jest ona zamykana automatycznie. Dla osób z zewnątrz i klientów budynku, koszt skorzystania z WC to 1 złoty. Toaleta nie posiada urządzeń alarmowych do wzywania pomocy. Na I piętrze istnieje również możliwość skorzystania z toalety dla osób z niepełnoprawnością, z której mogą skorzystać klienci WINB.

Rozwiązania architektoniczne siedziby WINB w Opolu, są wolne od barier poziomych, co umożliwia dostęp do wszystkich pomieszczeń tej instytucji położonych na poziomie 1 piętra, z wyłączeniem pomieszczeń technicznych. Ciąg komunikacyjny nie posiada jednak oznaczeń w kontrastowym kolorze, ani zmian w fakturze nawierzchni.

   Brak jest zapewniania czytelnych informacji o rozkładzie pomieszczeń w budynku, w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń zapewniony jestwstęp osobie korzystającej z psa asystującego.

Dostępność informacyjno-komunikacyjna

Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Opolu, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się, zapewnia obsługę osobom mającym trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się, zwanych dalej „osobami uprawnionymi”. Osoby uprawnione mogą korzystać z następujących uprawnień:

  • z pomocy osoby „przybranej” w kontaktach z tut. Inspektoratem. Osobą przybraną może zostać osoba, która ukończyła 16 lat, została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw w tut. Inspektoracie. Przetwarzanie informacji i danych w czasie korzystania przez osobę uprawnioną z pomocy osoby przybranej odbywa się w celu zapewnienia jej komunikowania się z podmiotem zobowiązanym (w tym przypadku organem administracji publicznej),  
  •  z pomocy wybranego tłumacza: polskiego języka migowego (PJM), systemu języka migowego (SJM) i  sposobu komunikowania się osób głuchoniemych (SKOGN). Świadczenie usług tłumacza jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
  • ze środków udostępnianych przez Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Opolu, tj.:
    • poczty tradycyjnej  - adres ul. Ozimska 19, 45-057 Opole,
    • telefonicznie na numer 77 4531884, 77 4414415, 774414416,
    • poczty e-mail : biuro@winb.opole.pl,
    • złożyć wniosek osobiście w Sekretariacie,  pok. nr 112, Ozimska 19, 45-057 Opole,
    • złożyć wniosek poprzez elektroniczną skrzynkę ePUAP.

Osoba uprawniona jest zobowiązana zgłosić w tut. Inspektoracie chęć skorzystania ze świadczenia, ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. W przypadku braku możliwości realizacji świadczenia, tut. Inspektorat zawiadamia o tym osobę uprawnioną wraz z uzasadnieniem, wyznaczając możliwy termin realizacji świadczenia lub wskazując inną formę realizacji uprawnień określonych w ustawie o języku migowym i innych środkach komunikowania się.

Wojewoda Opolski prowadzi i udostępnia rejestr tłumaczy PJM, SJM i SKOGN świadczących usługi na obszarze województwa opolskiego. Wpis do rejestru i korzystanie z rejestru są bezpłatne.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

W Wojewódzkim Inspektoracie Nadzoru Budowlanego w Opolu  nie ma pętli indukcyjnych.

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..